måndag 22 juni 2009

Norrlandsturen

Är nu hemma från Norrlands turen, Jag och David teamade ihop oss med funäsborna Erik och Mattias. Vi bodde i ett 8:a mans tält så även fast vi hade det regnigt och kallt de första dagarna så var vi varma och goa. Det var nice att kunna sitta inne i det och laga maten.

Vi hade till och med is på kajakerna en kväll men efter det så vände det och blev till och med shorts väder. Var riktigt härligt att paddla creeking deltat i eftermiddagssolen. En klass 3-4 tur, några turer var vi 14 pers och en del hade nästan aldrig paddla utför förut så blev en del simningar men allt gick bra. till och med creeking Pastorn tog en oväntad siming. Jag och Mattias passade också på att köra benbryte forsen, relativt lätt paddling men riktigt stor volym med goa vågor.

Rent tävlingsmässigt så gick det så där, kom 2:a i paltvalsen men körde inte så bra, sen kom jag bara 5:a i Åmsele. Det gjorde att jag kom 3:a i den totala cupen. Fast var hur kul som helst att surfa paltvalsen dagarna efter paltvalsen och gick riktigt bra då också.

Men den här trippen var hur kul som helst glad att ajg följde med även fast jag itne hade tänkt det först.

Nu i veckan så hoppas jag det blir mycket jobb så jag blir rik.



Erik W fångade david när han grabar ned för fallet



David kör alltid vattenfall med stil.



Mikael Lanto boofar



Jag boffade valsen




Så här går det när man inte bofade valsen, Han fick en hel del spö i valsen innan han fick simma ur den.



Erik Westberg paddlar sliden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar